DR-top kendte til privat Bagger-interview

DR's chefer havde i ni måneder vidst, at tv-værten Reimer Bo Christensen lavede sit Stein Bagger-interview som bijob i sit eget produktionsselskab.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Flere beskyldninger er begyndt at florere i den omtalte sag om DR's fyring af tv-værten Reimer Bo Christensen efter hans med interview med storsvindleren Stein Bagger.

Nu fortæller den fyrede tv-vært til B.T, at topfolk i DR Nyheder siden august sidste år var fuldt ud vidende om, at han arbejdede på et interview med Stein Bagger, og at det skete som "bijob" i Reimer Bos eget produktionsselskab.

LÆS OGSÅ: Reimer Bo
er klar til forsoning med DR

Informationen skulle efter sigende være givet på et møde med redaktionen for programmet 21 Søndag tilbage i august sidste år. Ifølge Reimer Bo informerede han udtrykkeligt sine chefer om planerne med interviewet.

- Så fortæller jeg, at jeg arbejder på et Bagger-interview. Alle på redaktionen hører det, også chefen, Naja Nielsen. Jeg gør det klart, at det er noget, jeg arbejder på uden for DR. Det var ikke til at misforstå, siger Reimer Bo til B.T.

Han bakkes op af en tidligere kollega, der også var til stede på mødet.

- Reimer nævnte ganske rigtigt, at han var i gang med Bagger-interviewet. Jeg var aldrig i tvivl om, at der var noget, han skulle lave ved siden af, fortæller DR-medarbejderen anonymt.

Flere chefer i DR har ellers fortalt, at de ikke kendte til Reimer Bo Christensens planer om at lave interviewet i privat regi for derefter at sælge det til DR.

LÆS OGSÅ: DR
kryber til korset i Reimer Bo-sag

Ledelsen bakkes op af tre andre, der også var til stede på mødet i august, som B.T har talt med. Alle tre fortæller de, at Reimer Bo på ingen måde gjorde det klart, at Bagger-interviewet foregik i hans private selskab.

Efter fyringen overvejer Reimer Bo Christensen at lægge sag an mod Danmarks Radio, da han mener at være udsat for et direkte kontraktbrud.

- DR har afbrudt min kontrakt. Så er spørgsmålet nu, hvad det vil koste for DR, men vi vil gerne gøre opmærksom på, at der også er andre løsninger, sagde han fredag til Ritzau efter at have rådført sig med sin advokat

/ritzau/