Berlingske vinder tre designpriser

Designet i Berlingske modtog tre priser ved the Society of Scandinavian News Designs konference i Den Sorte Diamant.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Tre designpriser gik til Berlingske ved the Society of Scandinavian News Designs konference i Den Sorte Diamant i København. Avisen blev belønnet for sit nye design, lanceret i januar 2011, og fik desuden to priser i kategorierne Feature og News Pages.

- Det er altid dejligt når nogle anerkender, det man går og laver. Det gælder både for ens egen selvforståelse men også for det signal, vi sender ud til læseren, siger designchef Per Heilmann, der har ansvaret for Berlingskes nye design.

Dårligt design er ødelæggende

Han mener, at design er et vigtig værktøj i forhold til at hjælpe læserne godt på vej og til at give læseren nogle visuelle overraskelser og oplevelser undervejs.

- Et godt design i sig selv gør ikke indholdet bedre, men et dårligt design kan ødelægge en god historie, siger han.

73 mediehuse fra hele Norden deltog i dysten om avisdesign. I alt blev der uddelt 16 priser til danske medier.

Vinderen i kategorien New Pages

Vinderen i kategorien Feature