Berlingske henter ny redaktør til digital satsning

Berlingske opruster digitalt og opretter ny redaktion med ansvar for både digital redaktionel udvikling og sociale medier.

Berlingske ansætter Christina Andreasen som digital redaktør. Fold sammen
Læs mere

Til at stå i spidsen for redaktionen har Berlingske ansat Christina Andreasen (31), der kommer fra en stilling som digital redaktør hos Egmont Publishing, hvor hun har haft ansvar for den digitale udvikling af mediehusets magasinudgivelser.

"Christina Andreasen er en af landets dygtigste digitale redaktører med et meget klart fokus på digital udvikling af kvalitetsjournalistik, nye fortælleformer og formater samt en dyb indsigt i sociale medier og journalistisk digital gennemslagskraft," siger Tom Jensen, Berlingskes ansvarshavende chefredaktør

Christina Andreasen sidder desuden i bestyrelsen for Danish Online News Association (DONA). Hun har tidligere arbejdet som Social Media Manager på Berlingske Business, været digital marketingansvarlig for Turners tv-kanaler i Norden samt været journalist og tilrettelægger på DR. Christina Andreasen er uddannet cand.scient.pol fra Københavns Universitet og har en tillægsuddannelse i journalistik fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Christina Andreasen begynder på Berlingske den 1. november og skal som det første være med til at sammensætte den nye redaktion.