24 Timer fører aviskrigen

Nye tal fra Gallup viser, at avisen 24 Timer indtager førstepladsen blandt de nye gratisaviser. Både Dato og Nyhedsavisen halter gevaldigt bagefter.

Foto: Scanpix Fold sammen
Læs mere

Gratisavisen 24 timer har næsten dobbelt så mange læsere som hver af de to konkurrenter, Dato og Nyhedsavisen.

Ifølge Nyhedsavisen så viser nye læsertal fra Gallup, at Dato og Nyhedsavisen har henholdsvis 205.000 og 233.000 læsere, mens 420.000 læsere hver dag åbner 24 Timer. Det glæder 24 Timers chefredaktør, Poul Madsen, at avisen er gået frem med 22.000 nye læsere siden de seneste offentliggjorte tal.

- Vores mål er at nå op på 500.000 læsere, og det er vi jo ikke så langt fra nu, siger Madsen, som forklarer succes med en stor lokal forankring i Jylland.

Nyhedsavisen er også gået støt fremad, men ifølge avisens administrerende direktør, Morten Nissen Nielsen, er det ikke godt nok.

- På landsplan er vi vokset 18 procent. Det tal er vi ikke helt tilfredse med, sagde han torsdag til Ritzau.

/ritzau/