RokokoPosten er en parodi på den aktuelle nyhedsstrøm. RokokoPostens 'nyheder' er således fiktive, selv om de er stærkt inspirerede af virkeligheden.

RokokoPosten: IT-problem løst af sig selv efter opkald til IT-support

RokokoPosten: Malene Dirchfeld havde i flere uger problemer med at logge på netbank. Men så snart hun fik fat i en medarbejder fra banken, løste problemet sig af sig selv.

Foto: Rido81/Bigstock
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

RokokoPosten er en parodi på den aktuelle nyhedsstrøm. Alle RokokoPostens nyheder er således fiktive, selv om de er stærkt inspirerede af virkeligheden.

»Det var simpelthen så irriterende. Jeg kunne hverken tjekke min saldo eller noget. Og jeg skulle overføre nogle penge til min datter, så hun kunne købe tøj, men det var selvfølgelig helt umuligt,« lyder det fra Malene Dirchfeld.

Den 44-årige kvinde fra Randers havde nemlig i flere uger problemer med at logge på sin netbank.

»Det har virket upåklageligt i mange år, så jeg skal ikke kunne sige, hvorfor det pludselig stoppede med at virke. Men hver gang jeg prøvede at logge ind med NemID, blev jeg ført tilbage til login-siden,« fortæller Malene Dirchfeld.

Selvom familiens økonomi kunne klares ved, at Malene Dirchfelds mand loggede ind på netbank, valgte Malene Dirchfeld efter tre ugers problemer at ringe til bankens IT-support. Det skulle vise sig at være en god idé.

»Da jeg ringede til banken, sagde medarbejderen, at jeg skulle prøve at logge ind, som jeg plejede, og så kunne vi gennemgå, hvad der skete. Og ved du hvad? Da jeg så prøvede at logge ind, mens jeg havde hende medarbejderen i telefonen, så virkede det pludselig. Jeg synes ikke, jeg er dårlig til computere, men jeg vidste slet ikke, at et telefonopkald kunne få netbanken til at virke på den måde.«

Det var dog ikke kun positivt for Malene Dirchfeld, at problemet med at logge på netbank løste sig selv, da hun snakkede med medarbejderen.

»Jamen, det var da lidt pinligt, at jeg ikke vidste, at mit problem kunne ordnes så nemt og hurtigt,« fortæller den randrusianske kvinde, der i situationen traf et valg, hun ikke er særlig stolt over i dag.

»Jeg sagde faktisk til kvinden i IT-support, at det stadig ikke virkede, selvom jeg jo var kommet ind. Så sagde hun, at det så fint ud i deres system, men at jeg skulle prøve at genstarte computeren. Så lod jeg som om, jeg genstartede og sagde til dem, at nu virkede det. Det er selvfølgelig ikke så sødt af mig at spilde hendes tid. Men det var bare en pinlig situation, og jeg havde trods alt også spildt en del tid på ikke at kunne logge ind på deres netbank,« afslutter hun.