RokokoPosten er en parodi på den aktuelle nyhedsstrøm. RokokoPostens 'nyheder' er således fiktive, selv om de er stærkt inspirerede af virkeligheden.

RokokoPosten: Butiksassistent har det ikke, hvis ikke det står på hylden

RokokoPosten: Efter at have kigget flygtigt på den hylde, som kunden kort forinden selv havde undersøgt minutiøst, kunne 16-årige Cemal oplyse, at den ønskede vare ikke fandtes nogen steder. »Jeg ved ikke engang, hvad det er,« siger Cemal.

16BKUROKOKO-S-NDAG-145309-5.jpg
Foto: asiandelight/Bigstock. Fold sammen
Læs mere

RokokoPosten er en parodi på den aktuelle nyhedsstrøm.
Alle RokokoPostens nyheder er således fiktive, selv om de er stærkt inspirerede af virkeligheden.

En kunde måtte i går aftes gå hjem med uforrettet sag, da det viste sig, at den lokale Rema1000 ikke havde flere fnugruller. Situationen stod klar for kunden, 36-årige Anna Markusson, da hun havde spurgt en butiksassistent, om de havde varen.

»Han sagde, at de ikke havde det, hvis ikke det stod på hylden,« fortæller hun og husker, hvordan butiksassistenten, 16-årige Cemal Benli, kastede et kort blik på den hylde, hvor Anna havde fortalt ham, at fnugrullen skulle befinde sig.

»Jeg havde lige selv brugt lang tid på at scanne den hylde og desuden gået to andre steder hen, hvor jeg tænkte, at de måske kunne have fnugruller. Så det gjorde ikke den store forskel, at han også lige skimmede den,« siger hun. Cemal Benli bekræfter optrinnet og tilføjer, at han faktisk ikke engang ved, hvad en fnugrulle er.

»Kunden var nødt til at forklare mig, at det er ligesom en lille malerrulle, bare med klistret papir, så man kan rulle fnug og snavs af sit tøj. Jeg har aldrig hørt om det før. Men det er åbenbart noget, vi plejer at have,« siger han, der måtte skuffe Anna Markusson ved at sige, at varen heller ikke fandtes på lageret.

Cemals overordnede, souschef Signe Nielsen, er enig.

»Cemal spurgte mig ikke i går, men siden har jeg fundet ud af, at vi faktisk ikke har flere fnugruller og først har bestilt nogle hjem til på tirsdag. Så hvis ikke de er på hylden, har vi det ikke. Lige nu,« siger hun.

Butikschef Anette Høvling tilføjer, at Cemal Benli og Signe Nielsens forklaring lyder plausibel og glæder sig over, at Anna Markusson spurgte Cemal om hjælp.

»Meget af indkøbsoplevelsen handler jo også om service og kundebetjening, og der synes jeg, det er vigtigt, at man møder et levende menneske, der forholder sig til ens problemer og gør, hvad vedkommende kan, for at hjælpe én videre. Man skal ikke bare føle sig til besvær,« uddyber hun og anbefaler, at Anna Markusson besøger butikken på tirsdag.

»Der har vi nok nye fnugruller. Hvis de er altså er blevet pakket ud og sat på plads.«