Vi vil ikke betale ekstra - på hotellerne

Mens danskerne gladelig betaler gebyr på gebyr når de flyver til lavpris, forventer de det hele inkluderet på hotellerne.

To ud af tre hotelgæster mener, at netadgang bør være betalt med hotelværelset, viser undersøgelsen foretaget af hotel.com Fold sammen
Læs mere
Foto: Colourbox.com

Det er at snyde folk. Den holdning har flertallet, når de opdager, at de også skal betale for parkering, det trådløse internet eller vandflaskerne på hotelværelset.

Læs også: Bo midt i London for 72 kr.

Fire ud af ti bliver overrasket, når de præsenteres for ekstraregning for disse ydelser, viser en undersøgelse, som Hotel.com har foretaget.

Den verdensomspændende bookingportal har spurgt over 2.000 rejsende, heraf 310 danskere, og af dem har 38 pct. oplevet af få hotelregninger, der blev dyrere end ventet, fordi de skulle betale for service, de troede var inkluderet i værelsesprisen.

Tror det er gratis
Ser man på undersøgelsens besvarelser world wide, er der endnu flere, 48 pct., der overraskes over hotelregningen. Og i Brasilien er det tilsyneladende helt galt. Her svarer 78 pct., at de har betalt for noget på hotellet, de troede var gratis.

Det er især betaling for parkering og trådløst internet, der støder danskerne - men set på verdensplan er det internet-gebyret, der er største irritationsmoment.

To ud af tre hotelgæster mener, at netadgang bør være betalt med hotelværelset.

Minibaren er for dyr
Betaling for mini-baren accepterer danskerne derimod.

Men de fleste danskere, 71 pct., vælger at lade være med at bruge den. Det er for dyrt, er holdningen. De medbringer i stedet selv drikkevarer og snack .

På verdensplan svarer 61 pct. at hotellernes minibarer er alt for dyre.