SAS vandt i Europa

SAS er netop blevet kåret til Europas mest punktlige store flyselskab i 2010 af FlightStats, der følger alverdens flyvninger og holder øje med punktligheden.

SAS vandt ved at gennemføre 86,47 procent af selskabets ankomster i Europa til tiden. Fold sammen
Læs mere
Foto: Brian Bergmann
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

"Vi er meget stolte over titlen som Europas mest punktlige, store luftfartsselskab. Alle vores kolleger, lige fra check-in og gatepersonale til bagagefolk arbejder hver dag stenhårdt for at give vores kunder den service, som kendetegner SAS.

Læs også: Absurde gebyrer på flybillet

Med vores check-in løsninger, som et af de selskaber, der var først til at indføre fast track, og som et af verdens mest punktlige selskaber, er der ingen, der kan komme i nærheden af SAS, når det handler om at tilbyde den mest tidsbesparende rejse," siger fungerende koncernchef John Dueholm.

SAS vandt i 2010 ved at gennemføre 86,47 procent af selskabets ankomster i Europa til tiden. Til tiden betyder i denne forbindelse, at flyet holder ved gaten senest 15 minutter efter forventet ankomst. Gennemsnittet for alle flyselskaber i Europa var 73,78 procent ankomster til tiden.

JAL bedst i verden
Det skandinaviske flyselskab var også nomineret i kategorien bedste større, internationale flyselskab, men her var det japanske flyselskab JAL bedst til at ankomme rettidigt. Det gjorde selskabet i 89,90 procent af ankomsterne.

FlightStats samler sine data gennem et globalt netværk af flyselskaber, luftfartsmyndigheder, lufthavne og reservationssystemer.

Se også: Sådan flyver du i 2050