SAS vandt i Europa

SAS er netop blevet kåret til Europas mest punktlige store flyselskab i 2010 af FlightStats, der følger alverdens flyvninger og holder øje med punktligheden.

SAS vandt ved at gennemføre 86,47 procent af selskabets ankomster i Europa til tiden. Fold sammen
Læs mere
Foto: Brian Bergmann

"Vi er meget stolte over titlen som Europas mest punktlige, store luftfartsselskab. Alle vores kolleger, lige fra check-in og gatepersonale til bagagefolk arbejder hver dag stenhårdt for at give vores kunder den service, som kendetegner SAS.

Læs også: Absurde gebyrer på flybillet

Med vores check-in løsninger, som et af de selskaber, der var først til at indføre fast track, og som et af verdens mest punktlige selskaber, er der ingen, der kan komme i nærheden af SAS, når det handler om at tilbyde den mest tidsbesparende rejse," siger fungerende koncernchef John Dueholm.

SAS vandt i 2010 ved at gennemføre 86,47 procent af selskabets ankomster i Europa til tiden. Til tiden betyder i denne forbindelse, at flyet holder ved gaten senest 15 minutter efter forventet ankomst. Gennemsnittet for alle flyselskaber i Europa var 73,78 procent ankomster til tiden.

JAL bedst i verden
Det skandinaviske flyselskab var også nomineret i kategorien bedste større, internationale flyselskab, men her var det japanske flyselskab JAL bedst til at ankomme rettidigt. Det gjorde selskabet i 89,90 procent af ankomsterne.

FlightStats samler sine data gennem et globalt netværk af flyselskaber, luftfartsmyndigheder, lufthavne og reservationssystemer.

Se også: Sådan flyver du i 2050