Ryanair: Vi gider ikke høre på jeres flæberi

Ryanair-bossen Michael O'Leary er træt af flæbende kunder, dovne ansatte, konkurrenter, franskmænd, EU, forældreorlov, miljøaktivister, overvægtige og meget, meget mere...

"I får ikke penge tilbage, så fuck off!" Fold sammen
Læs mere
Foto: Eric Piermont
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Ryanairs kontroversielle chef Michael O'Leary er kendt for yderst bramfri tale, hvilket har fået en britisk journalist til samle en bunke af hans synspunkter i en bog. Her meddeler han sig umisforståeligt om blandt andet sit syn på flypassagerer, selskabets ansatte, om at stjæle, overvægtige, Boeing, franskmænd, miljøaktivister og forældreorlov.

Vi har plukket i udvalget:

Om kundeservice: "Folk siger, at kunden altid har ret, men ved du hvad? Det har de ikke. De tager ofte fuldstændig fejl og de har brug for at få det at vide."

Om undskyldninger: "Skal vi sige undskyld for vores mangel på kundeservice? Overhovedet ikke."

Om at få pengene tilbage: "Vi gider ikke at høre på jeres flæberi. Hvilken del af 'Indbetalinger refunderes ikke!' er det, I ikke forstår?"

Om af få pengene tilbage: "I får ikke penge tilbage, så fuck off!"

Om Ryanair's piloter: "Hvis dette er sådan en sibirsk saltmine at være ansat i og jeg er sådan et uhyre, hvorfor arbejder de så stadig for Ryanair? Er der nogen, der er utilfredse, står det dem frit for at finde et andet job. God vind."

Om omkostningsbevidsthed: "Vi har selv kuglepen med på arbejde og jeg siger til de ansatte, at de ikke skal købe dem. Tag dem der, hvor de er gratis. I banker og på hoteller og den slags steder. Det gør jeg selv. For nylig sad jeg under et interview med en kuglepen fra et hotel. Jeg må have fået den op under neglene et eller andet sted. Og jeg blev spurgt hvorfor. Jeg svarede, at vi hos Ryanair har en politik om at stjæle kuglepenne fra hoteller. Vi betaler ikke for kuglepenne. Det er en del af vores omkostningsbevidsthed."

Om ansatte: "De unge business-uddannede kommer med deres: 'De ansatte er vores største aktiv.' Sådan noget lort at lukke ud. Ansatte er den største omkostning. Og vi har alle ansat nogle dovne røvhuller, der mest har brug for et spark. Der er bare ingen, der tør indrømme det."

Om hvordan, han motiverer sine ansatte: "Frygt!"

Næste: "Fuck de franskmænd"