Ny cocktail skal lokke turister

Siam Sunrays hedder den ny vidunderdrink i Thailand

En ny cocktail skal få turisterne tilbage til Thailand. På billedet er drinken "Blossom of Gold" Fold sammen
Læs mere
Foto: Tim Chong
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Hvad skal man gøre for at få turisterne tilbage, når den normalt enorme turiststrøm svigter efter politisk uro, en lukket lufthavn i Bangkok og almindelig økonomisk afmatning holder turisterne væk?

Se også: Quiz om Verdens Cocktails

Man skal opfinde en ny cocktail, der kan ende helt i cocktail-verdenstoppen, på samme niveau som Cubas Mojito, Singapores Sling og USAs Manhatten, hvis det står til Thailands turistmyndigheder.

Derfor satte man en landsdækkende cocktail-konkurrence i gang, og den nye, nationale cocktail blev Siam Sunrays - der vel kan oversættes til Siams Solstråler.

Cocktailen består af et skud vodka, lidt kokosnød-likør, et drys chilipeber og sukker, limejuice, et par skiver lemon og lidt ingefær. Cocktailen shakes og hældes i et glas med is.

"Drinks der hurtigt får succes, kan hjælpe med at få en feriedestination på verdenskortet," siger turistmyndighederne i en fælles udtalelse med den thailandske hotelsammenslutning.

Turistmyndighederne lægger vægt på, at ingredienserne til cocktailen alle kommer fra Thailand - og oplyser, at Siam Sunrays nu kan fås på hoteller og turistresorts over hele Thailand. Nyd Thailand i et glas, som det siges.