Nu vil turisterne besøge Gangnam

Megahittet Gangnam Style er ikke kun den mest sete video på YouTube nogensinde, men har også åbnet turisternes øjne for hittets hjemland Sydkorea.

Popfænomenet PSY under en koncert i Seoul i hjemlandet Sydkorea. Fold sammen
Læs mere
Foto: Lee Jea-Wong
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

1.146.020.216. Så mange gange er videoen "Gangnam Style" - musiknummeret, der hæmningsløst storhittede i 2012 af sydkoreanske PSY -  blevet set på Youtube. Indtil videre.

Se også:
God plads til festen i 10 kilometers højde

Men det er ikke kun PSY, der nyder godt af succesen. Også hans hjemland, Sydkorea, kan mærke effekten af Gangnam Style.

I følge Sydkoreas kulturminister, Choe Kwang-shik, gæstede flere end 11 millioner turister det asiatiske land sidste år, hvilket svarer til en stigning på 13,4 pct. i forhold til 2011. Det skriver britiske dailymail.co.uk.

Størstedelen af landets turister kommer fra Japan og Kina, men tal fra Storbritannien i december i 2012 viste , at også flere britere gæstede landet sidste år, hvilket resulterede i en stigning på 10,6 pct. i forhold til 2011.

PSY har sat Sydkorea på landkortet
Talsmand for visitkorea.or.kr i London, Ramy Salameh, fortæller til dailymail.co.uk, at Gangnam Style og K-Pop, som er en forkortelse for koreansk popmusik, har tiltrukket et nyt publikum til landet.

"En stigning i antallet af turister på 10,6 pct. fra Storbritannien til Korea er et klart resultat af PSYs Gangnam Style,"siger Ramy Salameh og fortsætter:

"K-Pop-genren har været stigende i popularitet de sidste par år, men Gangnam Style har virkelig sat en prik over i'et."

Gangnam Style Tour rundt i Seoul-kvarteret Gangnam
VisitKorea smeder også, mens jernet er varmet. I september 2012 lancerede turistorganisationen Gangnam Style Tour rundt i Seoul-kvarteret Gangnam. Gangnam er nemlig en trendy del i Seoul, og "Gangnam Style" refererer til den luksuriøse livsstil, der føres i bydelen.

Den guidede tur tager turister med til bl.a. brunch og shopping a la Gangnam style, og det hele slutter selvfølgelig med et par besøg i bydelens mest hotte natklubber, så deltagerne kan få finpudset sin "hestedans".

Se også: På kendis-jagt i Beverly Hills