Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
For fem år siden var det kun to pct. af chartergæsterne, der valgte et all inclusive hotel - hvor både mad, drikke og aktiviteter er med i prisen og betalt hjemmefra.
Læs også: Grønne hoteller fanger ikke
Men så gik det stærkt. År efter år steg antallet til mere end hver tredje sidste sommer, hvor 35 pct. af Apollos gæster valgte all inclusive i juni, juli og august.
Den eksplosive vækst blev fulgt af bekymring på feriestederne, som flygtede at det naturlige byliv med smårestauranter og barer ville bukke under af manglende omsætning, når turisterne blev inde på deres hotelresort, hvor de på forhånd havde betalt for alle feriebehov.
Men nu er der noget det tyder på, at all inclusive har toppet, i hvert fald hos Apollo.
Ikke bange for at bruge flere penge
"I år er det kun 30 pct. af de rejsende i sommermånederne, der har valgt all inclusive, mens interessen for ferielejligheder og almindelige hoteller er steget tilsvarende," oplyser kommunikationschef Rikke Koks Andreassen.
Hun tilføjer, at all inclusive konceptet har et naturligt loft, og da finanskrisen er passé, er danskerne ikke bange for at bruge flere penge på deres sommerferie.