Fokus på kvinderne

Den årlige rejsemesse i København kan i januar fejre 30 års jubilæum. Men den er ved at tabe kampen til sin jyske konkurrent. Derfor vil messen gå helt nye veje på ’Ferie & Fritid i Bella 2012’.

Rejsemessen i Bella Center i København tager konsekvensen af, at det oftest er kvinderne, som bestemmer, hvor familiens ferie skal gå hen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Colourbox.com
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Gennem de seneste år har den tidligere så populære rejsemesse i Bella Center i København måtte se sig slået af banen af sin jyske kokurrent i Herning.

Læs også:
Danske kvinder vil selv

Det har tvunget folkene bag messen til at gå nye veje på ’Ferie & Fritid i Bella 2012’ fra 20. til 22. janaur.

Eksempelvis bliver der lavet en særlig brunch for kvinder på messen både fredag og lørdag med forskellige arangementer med mode og makeup, og her kan kvinderne komme ind til halv pris, siger projektchef Malina Hye, Bella Center.

Hun deltog i denne uge i et arrangement i foreningen Danske Rejsejournalister, hvor hun løftede sløret for de ændringer, der skal imødegå den hårde kritik, der har lydt af rejsemessen omkring blandt andet prisniveauet og organiseringen  af de forskellige rejsearrangører og landes stande.

Vi satser på at lave en rejsemesse, hvor gæsterne kan opleve en masse. Vi har  flyttet rundt på de forskellige afsnit, så de passer bedre sammen, derudover vil vi øge kvaliteten af udstillingernes stande, og så vil vi satse mere på familien Danmark og de unge, fortæller Malina Hye videre.

Loungeområde til de unge
Vi vil derfor lave en speciel lounge på messen, hvor unge backpackere fra 18-26 år kan mødes og udveksle erfaringer og rejseoplevelser, og her får de gratis adgang. Og for bedre at få de unge i tale, har vi desuden indgået et samarbejde med Berlingske Media om en kampagne rettet mod de unge i gratisavisen Urban, siger hun.

Vi vil igen have en scene, hvor en lang række kenddiser i løbet af de tre dage, messen varer, vil blive interviewet og underholde. Blandt andet kommer en række sportsstjerne og underholder, ligesom sportsrejser kommer i fokus.

Hjælp til fattige familier

Vi har også indgået et samarbejde med Dansk Folkehjælp om at skaffe midler til fattige børn og unge, så de også kan komme ud at rejse. Man kan eksempelvis give fem kroner til Dansk Folkehjælp, og så deltager man i en konkurrence om en rejse.

Generelt vil der på messen være en lang række konkurrencer og skattelege, hvor vi aktivere gæsterne i det at rejse på forskellig måde. Vi håber også at kunne præsentere det, vi kalder ’smagen af ferie’, hvor en række regioner gennem nogle ’gårdbutikker’ tilbyder smagsprøver på lokale produkter og retter, siger Malina Hye:

Det er vort håb, at messen kan samle mindst 40.000 gæster som sidste år.

Læs også: Modne kvinder cruiser efter yngre mænd