Flere vil på all-inklusive-ferie

Ferier, hvor alt er betalt i fortsat vækst – salget er steget 200 procent på to år, oplyser Star Tour.

Foto: Colourbox.com.
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

På bare to år er der knapt 200 pct. flere danskere, der har valgt ferieformen, hvor man køber hele pakken på én gang – det vil sige, fly, hotel, alle måltider, mellemmåltider, snacks og lokale drikkevarer på hotellet.

Se også: Bliv gravid på drømmeø og få 1.800 kr. i rabat

I 2007 var der mellem 40.000 og 45.000 danskere på all-inclusive ferier og i 2009 vil der være ca. 125.000.

"Det er især børnefamilier og de mange generationsrejsende, hvor man typisk er 8-14 personer af sted sammen, der køber all-inclusive ferier. Det er en så stærk trend, at stort set alle hoteller, der bliver bygget i dag enten er fuldt ud all-inclusive eller konceptet kan tilkøbes. Derfor tror jeg også på, at vi vil se en yderligere fordobling af danskere på all-inclusive ferier i løbet af de næste fire til fem år," siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.

Fra 10 til 125 hoteller
For fem år siden havde Star Tour under 10 all inklusive hoteller i programmet, og i år er der 125 at vælge imellem over hele verden.

"Grunden til at så mange får øjnene op for dette koncept, er først og fremmest, at feriebudgettet ikke løber løbsk, og det er der ekstra mange, som er opmærksomme på i tider som disse. Dernæst er det nemt og komfortabelt, og så er kvaliteten af all inklusive hotellerne og maden steget til et meget højt niveau i dag, i forhold til da konceptet fødtes i Caraibien og Nordafrika," siger Stig Elling.

Star Tours Top-5 all-inklusive-rejsemål:
1: Tyrkiet
2: Egypten
3: Tunesien
4: Mallorca
5: De Kanariske Øer