Er syngende aussie-reklame verdens værste?

Tourism Australia har produceret en reklamefilm, som er så storladen skrækkelig, at folk på tværs af kontinenterne taler om, hvor meget de hader den.

En verdensomspændende "hade-bølge" er i gang mod Tourism Australias storladne PR-film, hvor aussier synger budskabet om landets herligheder. Fold sammen
Læs mere
Foto: Youtube.com

Dårlig reklame er bedre end ingen reklame - og måske også bedre end gode reklamer.

Læs også: Sexet scanner-reklame afvist i fly

I hvert fald synes kontroversielle eller kiksede reklamer at slå bedre igennem.

Herhjemme satte en YouTube-film sidste sommer hele landet på den anden ende.

Filmen viste en smuk blond kvinde, der eftersøgte faderen til sin baby - en udlænding, som hun året før havde mødt på en københavnsk bar og i opløftet stemning taget med hjem, og nu efterfølgende kunne hun ikke huske ret meget.

Pigen var skuespiller
Men filmen viste sig at være fake og en såkaldt viral reklame produceret med en professionel skuespiller af VisitDenmark og betalt af skattekroner.

Egentlig var klippet det første af en "fortsat fortælling". Efterfølgerne fik ingen at se, for VisitDenmark måtte trække "kampagnen", der skulle vise Danmark som et frisindet land, tilbage, direktøren udskyldte og trak sig selv tilbage.

Effekten var dog indiskutabel: Filmklippet nåede i den korte tid at blive vist over en million gange på det verdensomspændende YouTube.

Kun for tonedøve
Nu er det Australien, der er i søgelyset. Her er en verdensomspændende "hade-bølge" i gang mod Tourism Australias storladne PR-film, hvor aussier synger budskabet om landets herligheder.

Reklamefilmen, der et et led i "There's Nothing Like Australia" kampagne, er endda endt på avisernes forsider rundt om i verden.
Men er den virkelig "kun for tone-døve", som nogle så malende beskriver? Bedøm selv.
 

Har du ikke booket sommerrejsen endnu?
Søg billige charterrejser fra alle store danske bureauer her!