Endnu et børnefrit hotel

Spies åbner et børnefrit hotel mere på ferieøen Phuket i Thailand. De i alt fire børnefrie Spies-hoteller vil holde åbent året rundt.

Udsigten fra et af værelserne på det nyudråbte børnefrie hotel Sunprime. Fold sammen
Læs mere
Foto: PR
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Til vinter får Spies sit fjerde børnefrie hotel. Det åbner i Kamala på danskernes foretrukne, oversøiske rejsemål på Phuket i det sydlige Thailand.

Læs også: Sådan gør du, når du flyver med børn

I forvejen tæller den såkaldte Sunprime-kæde to børnefri hoteller på Gran Canaria og ét på Tenerife. Som noget nyt holder hotellerne åbent året rundt og er dermed med til at cementere De Kanariske Øer som helårsrejsemål.

Sunprime er Spies’ alternativ til selskabets 10 Sunwing Resorts, som henvender sig til børnefamilierne. To af dem ligger på Phuket.

"Stadig flere danskere vælger ferierejsen ud fra konceptet på hotellerne, som i sig selv er blevet et rejsemål for mange. Og i de seneste tre år er efterspørgslen på hoteller med fred og ro nærmest eksploderet. Børnefamiliernes behov dækker vi med vores i alt 10 Sunwing Resorts samt vores SunGarden-hoteller," siger direktør i Spies, Jan Vendelbo.

Tilpasset voksne
Det nye Sunprime på Phuket ligger kun 10 minutters kørsel fra Patong.

"Vi får cirka 115 værelser i fire forskellige kategorier på Sunprime Kamala Beach Resort. Det ligger kun et kraftigt stenkast fra vores andet Sunwing Resort på øen, men børn under 12 år har ikke adgang til Sunprime. Alt er tilpasset de voksne behov - lige fra værelsernes indretning, over menuerne i restauranterne til fitnesscentret, som også her vil bliver drevet af den kendte fitness-kæde SATS," siger Jan Vendelbo.

I de kommende år udvides Sunprime-kæden med flere hoteller på bl.a. Mallorca og Rhodos.

"Vores hotelkæder med eget koncept er vores bedst sælgende produkter. Derfor vil vi i de kommende år ekspanderer kraftigt på produkter for "kun voksne" og for børnefamilierne," siger Jan Vendelbo.