Boom i salg af langtidsferier

Langt væk fra vinteren og i lang tid. Salget af rejser på 30 dage eller mere boomer i år.

Det varme vejr tiltrækker og prisforskellen på de lange og de korte rejser er ikke er stor - så hvorfor ikke blive lidt længere? Fold sammen
Læs mere
Foto: Colourbox

Vi kan godt huske den - sidste års lange, lange, kolde og snefyldte vinter og udsigten til én mere af slagsen har allerede fået rigtig mange til at planlægge "flugten" til sol og varme.

Læs også: Her skal du hen i Thailand

Hos Top Tours boomer salget af langtidsrejser på 30 dage eller mere. Det er især efterlønnere og pensionister, som køber de lange rejser til fjerne rejsemål.

"Sidste år solgte vi mange langtidsrejser, men i år er interessen endnu større, og især Thailand er populært," siger adm. direktør Martin Bisp.

Det varme vejr tiltrækker, og mange rejsende har fået øjnene op for, at prisforskellen på de lange rejser og de korte ikke er stor, ligesom leveomkostningerne er lave i Østen.

Som noget nyt har bureauet i år tilbudt villaer med eget køkken og store terrasser med jaccuzzi - og de er allerede udsolgt fra begyndelsen af januar til slutningen af februar.

"Vi er nu ude for at lave nye aftaler med lejlighedsresorts i Hua Hin og på Phuket," oplyser Martin Bisp.

Top Tours har som noget nyt fået danske kontaktpersoner i Hua Hin og Phuket og har derudover også lange rejser til Malaysia, Bali og USA.

Også boom i Europa
Kulturrejser-Europa, som arrangerer langtidsferier indenfor Europas grænser, oplever også vækst i salget. 

"Der er ingen tvivl om, at der er stigende efterspørgsel. Både generelt og hos os. Vi sælger væsentlig flere langtidsferier end tidligere," siger Lars Henriksen, indehaver af Kulturrejser Europa.

Bureauet specialiserer sig i langtidsrejser i grupper med dansk rejseleder til Italien, Frankrig, Portugal og Spanien.

Og marketingschef Anne-Mette Gjøderum fra rejsebureauet 65-ferie mærker også et bedre salg end sidste år.

"Vi har fordoblet vores udbud af langtidsferier i Europa, specielt Madeira og Algarvekysten hitter hos os i år, siger Anne-Mette Gjøderum.

Og hun fortsætter: "Der er ikke 40 grader på vores rejsemål, men vores kunder foretrækker også mere behagelige temperaturer omkring 18-22 grader og søger mere byliv og kultur."

Læs også: Smagen af Vietnam