Besøg det nye Tivoli Hotel

Rejseliv.dk har prøvet det nye Tivoli Hotels all inclusive-pakke, der gør Efterårsturen til en fornøjelse. Og så sparer man ovenikøbet 1.000 kr.

Alle værelser på Tivoli Hotel er indrettet i den flotteste Tivoli-stil. Fold sammen
Foto: Scanpix
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Nej, se hvor fantastisk. Det er ligesom Tivoli-søen!« Jeg peger begejstret på de hvide Arne Jacobsen-svanestole med røde ben, åkandeblade-bordene, tæpperne i sø-grønblå nuancer – det hele indrammet af de karakteristiske buer med lamper i farvet glas.

Læs også: Weekend-guide til etniske København

Max på 11 år påpeger, at svanerne er lænket til gulvet med en wire, men det er sikkert nødvendigt, så de ikke flyver væk med tyveknægte.
Allerede her ved elevatoren ved vi, at der venter os en særlig hoteloplevelse, og da elevatorens døre går op, træder vi ind i en verden af spejle og farvet lys.

Mira, 13, åbner døren til vores værelse, og straks bemærker vi de mange fine detaljer. Der er Pjerrot på puden og nostalgiske Tivoliplakater på væggen. Guldsmedene fra Tivoli-søen lyser i lampeskærmene, og harlekin-tern i gulvtæppet samler rummet.
Vi må videre på opdagelse og ender i det flotteste legerum nogensinde. Her er boldkast mod dyrehoveder, som det klassiske gevinstspil i Tivoli, og jeg tester straks mit boldøje, imens Max fascineret drejer på lykkehjulet og beder os vælge et tal.

Mira prøver den lille klatrevæg, og derefter opfører begge børn et skyggespil i et lille pantomimeteater, og vi slutter af med bordfodbold, der egentlig skæmmer det gennemførte legerum.
Ved siden af legerummet er der smart nok placeret et toptunet fitnessrum. Fra både legerum og fitness kan vi se den store indendørs pool med stjernehimmel, men den må vente, for vi skal spise frokost i Tivoli.

Hajer og pandekager
Uden for hotellet holder den gratis shuttlebus, der kører til Hovedbanegården og retur hvert kvarter, og fem minutter efter går vi ind i den gamle have.
Fra all inclusive-pakken har vi fået billetter til entré, turpas, mad, forlystelsesfoto og akvariet, og børnene har en ekstra billet til Build a Bear-butikken, hvor de straks vil hen og hente deres gave.

Med et formanende »Vi skal ikke have flere bamser« lykkes det at gøre besøget til en gratis fornøjelse, og begge børn modtager en rygsæk i stor og lille format samt en lille bamse.
Nu går turen til »Den skaldede kok«, hvor vi afleverer vores madkuponer og får frokost.  Det er en god ide på forhånd at læse menuerne, der hører til konceptet, så familien kan styre direkte mod den valgte restaurant.

Ude igen er der lidt regn i luften, så vi går i akvariet. Efter en halv time i selskab med hajer, rokker, muræner og andre mere farvestrålende fisk, går vi videre og når Rasmus Klump-legepladsen, hvor det myldrer med små poder. Max og Mira er lige så begejstrede og klatrer og balancerer på det gode skib Mary. Under legepladsen ligger pandekagehuset med indgang i hvalens mund. Vi må naturligvis have en ægte Rasmus Klump-pandekage, der bliver en klæbrig affære, da syltetøjet løber ned i ærmet på Max. Godt mætte overværer vi nu Tivoligardens parade og følger dem rundt i haven.

Tivoli by night
Max er stadig klistret, så vi tager tilbage til Tivoli Hotel, for at prøve poolen. Vi fryder os over den store smukke pool med stjernehimmel, farveskift i vandet og massagevandstråler. Max og Mira dykker og hygger, og jeg nyder en tur i saunaen.
Tilbage på hotelværelset tester Mira det gratis trådløse internet på PC’en, og Max spiller spil på TV’et.
Kl. 21 tager vi bussen, for at opleve Tivoli by night. Kontrollørerne er lidt i tvivl, om vi kan komme ind igen på samme entrebillet, da man normalt skal købe en »re-entry billet« til 15 kr., men vi får lov til at passere.

Tre timer senere drømmer vi søde drømme, og vågner op til en overdådig morgenbuffet med alt fra sild til øllebrød med flødeskum. Igen overraskes vi af fine detaljer som skyggebilleder af Tivoli-vartegn, og gæsterne griner højlydt på vej til restauranten, hvor væggene er beklædt med spejle som det gamle spejlkabinet.

Max og Mira tester den udendørs legeplads med det kinesiske tårn som klatrestativ og rutsjebane, og vi når endnu en tur i legerummet, inden vi checker ud og får bagagen opbevaret i receptionen.

I dag er det nemlig tid til at bruge vores turpas i Tivoli, hvor vi samtidig mødes med børnenes mormor, morfar og moster, der tager os med ind på sit guldkort. Mira og jeg skriger om kap i Dæmonen, og Max og Mira tager tre ture i den gamle rutsjebane, indtil de er tilfredse med deres foto, som de får for en fotobillet. Efter utallige forlystelser, familiefrokost og en vaffelis går turen tilbage til Tivoli Hotel og vores bagage, så vi kl. 18 kan sætte kursen hjem efter en herlig weekend i Tivolis tegn.

Læs også: Verdens mest klimavenlige hotel er dansk