3 x luksuscamping

Vil du ikke gå ned på udstyr? Her er tre bud på campingvogne, hvis penge ikke er et problem.

Rejseliv imported photo
Møbelindretningen i Tabbert Paganini giver en rumfølelse som sammen med låger af høj kvalitet, ægte mahognifinér, er med til at understrege Paganinis luksuriøse atmosfære. Fold sammen
Læs mere
Foto: PR

Luksushotel på hjul

Her er, hvad en god campingdesigner kan skabe, når penge og tid ikke er et problem.

Se billederne af de luksuriøse campingvogne herover

Tabbert Paganini er campingvognens svar på et femstjernet hotel eller en luksusyacht. Et mesterværk på hjul. Så eksklusiv, at den kan få selv den mest kræsne campist til at dåne af beundring.

Og falde ned af stolen, når de bliver præsenteret for prisskiltet: 406.900 kr. koster den tyske drømmebolig, der sætter livet i stå, når den ruller ind på campingpladserne.

Der står som bekendt en kvinde bag alt, også Paganini. Hun hedder Claudia Rotkopf og er chefdesigner hos Tabbert. Med Paganini vil hun vise, hvad Tabbert kan, når penge og tid ikke sætter begrænsninger.

Designmæssigt er Paganini campingvognenes svar på Audi Q7. Aerodynamisk og elegant. Det eksklusive ydre er ført videre ind i vognen, der skinner med elegance og skønhed, flotte detaljer og funktionalitet. Der er kælet for hver eneste detalje.

Møbelindretningen giver en bred og åben rumfølelse, som sammen med låger i ægte mahognifinér og flotte lysdetaljer, direkte og indirekte, er med til at understrege Paganinis luksuriøse atmosfære.

Mens manden hurtigt kaster øjnene på teknikken, når der skal købes camping, går fruen straks i køkkenet, og i Paganini går hun ikke forgæves. Det er gennemført funktionelt og med det champagnefarvede møbeldekor virkelig elegant.

Bordplade i mineralkunststof med skærebræt og afdækning af vask er udsøgte udstyrsdetaljer. Spinflo-gasblus, stor arbejdsflade og let rengøring. Her fås en madlavningsoplevelse på højeste niveau.

Et helt særligt blikfang i er det rummelige, runde brusebad med lys i loftet. Materialer som ægte mahogni-finer og mineralkunststof fortsætter i badeværelset, praktiske kurve til opbevaring og et toilet med keramisk overflade sørger for den perfekte komfort.


Retro til de modige

Det er 80 år siden, tyske Dethleffs begyndte af producere campingvogne. Det markeres med en nyfortolkning af det klassiske design.
Retroagtig udvendig. Supermoderne indvendig.

Den store tyske campingvogn-producent Dethleffs blev grundlagt for 80 år siden, og jubilæet markeres nu med blandt andet. denne specialversion af Beduin-modellen, kaldet Eighty.

Eighty er en campingvogn for modige campister – fordi den udvendig er designet med tofarvet trælook og tonede vinduer, og fordi den indvendig er så meget anderledes. Stilren, lys og lækker. Et orgie i hvidt og sort højglans, rustfri stål, aluminium og læder. Men samtidig traditionel med en klassisk indretning. Siddegruppe foran, køkken og skab i midten og dobbeltseng, toilet og udvendig vask i bagenden.

Eighty kan fås i en »skrabet« udgave fra 198.600 kroner, men læderindtræk, specialdesignet tv-konsol, alufælge, tagræling, stort højtplaceret køleskab samt radio/dvd med store højtalere sætter prikken over i’et, og så presses prisen op til 234.600 kroner.
Køkkenet i Eighty er en drøm for enhver campist med lyst til madlavning. Køkkenbordet med den flotte, blanke plade i trælook er pænt stort, og underneden er der seks store skuffer med stærk ophæng og soft-lock. Der er desuden et lille højskab ved siden af skufferne og øverst store overskabe.

I standardversionen er køleskabet placeret under bordpladen, og det koster tre skuffer, men i den dyreste model er køleskabet flyttet over i modsat side og op i arbejdshøjde.

Kvaliteten i Eighty er høj, og kraftig isolering gør den til en campingvogn til alle årstider, også de koldeste.


King of the road

Autocamperen Futuria Sports Caravan er spækket med alverdens luksus og udstyr.
Jacuzzi på taget og garage til sportsvognen i bugen. Men her stopper det ikke. Futuria Sports Caravan er nemlig spækket med alverdens luksus og fineste udstyr.

Autocamperen vil blive bygget i blot 100 eksemplarer, og prisen i standardudgave er 1.150.000 kr., mens topversionen inklusive en supersportsvogn i garagen løber op i 4.900.000 kr. – begge dele uden danske afgifter.
Futuria er et stærkt alternativ til folk, der er gået i land efter mange år på deres lystyacht. Selv kalder fabrikken da også camperen for en 36 fods-yacht på hjul.

Udstyrslisten til Futuria er så lang, at den får Ida Davidsens smørrebrødsseddel til at lige en kassebon fra McDonald’s.
Lad os nævne avanceret LED-belysning, solarium, to LCD-fladskærme, to klimaanlæg, musikanlæg med surroundsound, læderstue, mikrobølgeovn og fuldautomatisk kaffemaskine.

Supersportsvognen er placeret i bunden bagest i traileren, og med en lang rampe med en hældning på bare otte grader glider køretøjet let ind og ud af garagen.

Den lange beboelsestrailer er koblet på en trækker, der er udviklet i samarbejdet med autocamperspecialisten Eura Mobil. En fiks sag med trucker-stemning og en firecylindret 170 hestes dieselmotor.
Og gider man ikke køre supersportsvognen ud af garagen til en tur ud i ferielandet, kan trækkeren kobles fra og bruges som transportmiddel.

Futuria-traileren er indrettet til ti personer, og med flotte lysdetaljer, lækre lædermøbler, enkeltsenge, stjernehimmel og klimaanlæg er der luksus til alle. Specielt en stor overlækker rundsiddegruppe er værd at nævne.
På taget er der plads til hygge i en 550 liter stort trekantet jacuzzi med undervands LED-beslysning og masserende luftdyser.

Læs også: Ferie med togt og telt