Fifler man lidt med den elektroniske fartbegrænser, er M5 Touring også frisk på en topfart på den frække side af 300 km/t, hvilket gør den til verdens hurtigste stationcar.
Som den almindelige M5 er Touring-udgaven udstyret med BMWs F1-inspirerede V10 motor med 507 heste og seks-trins sekventiel-gear. Eneste forskel er den store bagklap og foldebagsædet, der gør det muligt at øge bagagerummet fra 500 til 1650 liter. Meget passende for en familiebil er isofix-beslag til barnestole på bagsædet standard, ligesom motoren kan hidses ned til sølle 400 hk, hvis teenagesønnen skal låne bilen for at dupere vennerne. Det sker med tryk på en knap, men lur os, om ikke sønnike hurtigt lærer at koble den elektroniske svigermor fra igen, så snart han har forladt indkørslen..
M5 Touring ventes til landet i løbet af foråret, formentlig til en pris lidt under to millioner kroner. Mange penge, men et røverkøb sammenlignet med de to Ferrarier der skal til for at transportere en hel familie med samme fart.