Storbankers nye boligside stormer frem

Hjemmesiden Bolighed.dk har på få dage haft besøg af mere end 250.000 danskere. Sidens målsætning er at gøre livet nemmere for boligejere i Danmark.

Imens Danske Bank i sidste uge lancerede deres nye boligsite Sunday, har Nykredit, Sydbank, Spar Nord og AL Bank sammen præsenteret siden Bolighed.dk, hvor formålet er at gøre livet nemmere for de danske boligejere. Foto: bolighed.dk
Læs mere
Fold sammen

Ligesom det skete med MobilePay og Swipp, er der nu lagt op til endnu en kamp for forbrugernes gunst mellem Danske Bank og flere af de resterende storbanker i Danmark.

For mens Danske Bank i sidste uge lancerede deres nye boligsite Sunday, har Nykredit, Sydbank, Spar Nord og AL Bank sammen præsenteret siden Bolighed.dk, hvor formålet er at gøre livet nemmere for de danske boligejere.

Og bankernes samarbejde om den nye boligside ser ud til at bære frugt. Siden hjemmesiden gik i luften, er den således blevet besøgt af mere end 250.000 danskere, hvilket glæder sidens administrende direktør, Niels Ranum.

»Bolighed.dk har umiddelbart vist sig at have en meget stor tiltrækningskraft på danskerne. 250.000 unikke brugere på så få dage overstiger i den grad vores forventninger. Og vi kan samtidig se, at brugerne opholder sig relativt lang tid på sitet og kigger på en række forskellige boliger ud over deres egen. Dermed tyder det på, at vi rammer ned i noget rigtigt med ambitionen om et gennemsigtigt boligmarked,« siger han.

Over en million boliger

En af funktionerne på Bolighed.dk er, at siden kan give en anslået »her-og-nu«-værdi på de fleste danske ejerboliger, og med mere end 1,25 millioner boliger i databasen er det således ikke kun de omtrent 70.000 boliger, der er til salg i Danmark.

Dog er det ikke muligt at se værdien på fritidshuse, villalejligheder og andelsboliger, da siden kun beskæftiger sig med ejerboliger.

Foruden den anslåede værdi af en bolig kan siden også komme med en prognose for værdiudvikling, estimeret liggetid og graden af attraktivitet ved en bolig over de næste 12 måneder.

Og ifølge Niels Ranum har Bolighed.dk ramt et helt nyt marked, hvor danskernes enorme boliginteresse er afgørende for selskabets succes.

»Selv om vi først lige har startet rejsen, tror vi den massive interesse er et tegn på, at vi kan tilføre boligmarkedet nye dynamikker,« siger Niels Ranum.