Nyt liebhaver-koncept hos Home

Læs mere
Fold sammen
Homekæden går nu målbevidst efter det lukrative liebhaversegment og lancerer et nyt markedsføringstiltag,

der benævnes "Boliger i særklasse".


Det nye initiativ starter omkring 1. marts og er sat i søen

som konsekvens af, at markedet for liebhaverejendomme er et ganske specielt marked at operere på. Markedets aktører er

mere sky end ved mere almindelige ejendomhandler, og en stor del af landets liebhaverejendomme handles uden om ejendomsmæglerne..


Home-kæden

er blevet træt af at høre om dyre ejendomme, der aldrig er blevet annonceret til salg, og vil nu gøre noget ved

sagen - i første omgang i HT-området og i Århus. Ifølge Home er en liebhaverejendom i Københavnsområdet

normalt i prisklassen fem mio. kr og opefter, mens de i Århus-området bør ligge på på over tre mio.

kr.


Disse ejendomme vil få en videopræsentation med speak samt en brochure med ekstra billeder, der repræsenterer

ejendommen på smukkeste vis. I visse tilfælde vil ejendommen blive videofotograferet fra en helikopter, og hensigten er

f.eks at få udlandsdanskere og andre interesserede på krogen.


Konceptet er ikke mere standardiseret, end at kunde

og mægler i fællesskab afgør, hvordan ejendommen skal præsenteres for omverdenen.

Tryghed

Home i Rungsted

er blandt de første brugere af "Boliger i særklasse". Her ser indehaveren af Home Rungsted Grysgaard og Home

Hørsholm, Tim Rose, det nye redskab som en vigtig faktor i kampen med de uafhængige mæglere i området.


-

Vi vil bruge kædekonceptet til at indgyde tryghed over for kunderne. Det stærke bagland holder hele tiden øje med,

at kædemæglerne opfører sig ordentligt i forhold til den enkelte mægler.


- Vi satser på en høj

grad af åbenhed, der kommer kunderne til gode. Desuden vil vi satse på personlig og diskret betjening af kunderne, siger Tim

Rose.


Kædekonceptet giver nogle muligheder i forhold til den internationale markedsføring af liebhaverejendomme,

og kædens økonomiske og ressourcemæssige muskler giver også en række fordele med hensyn til tillægsydelser

og på omkostningssiden, påpeger Tim Rose.


Han ser det nye initiativ på liebhavermarkedet som et interessant markedsføringsskridt,

der bliver en niche eller "en kæde i kæden" som Rose udtrykker det. På bemandingssiden kræver "boliger

i særklasse" også, at personalet er specielt uddannet til at tage sig af de specielle kunder, der findes i liebhaversegmentet.