Nordea i bund på kundeloyalitet

Ny måling fra Loyalty Group af 4400 private bankkunders loyalitet giver Nordea en absolut bundplacering. Bankens dårlige image skyldes telefonkøer, it-problemer og Panamasag, mener Nordea-chef.

Nordeas kundeloyalitet er dykket 19 pct. 2015-16, hvilket er mere end for Danske Bank under imagekrisen i 2011-12, konkluderer Loyalty Groups nyeste måling. Fold sammen
Læs mere
Foto: © Bob Strong / Reuters

Det skriver Børsen.

Nordeas kundeloyalitet er dykket 19 pct. 2015-16, hvilket er mere end for Danske Bank under imagekrisen i 2011-12, konkluderer Loyalty Groups nyeste måling.

- Det er jeg ked af at læse og tager det meget alvorligt. Det er ikke nogen overraskelse, at Panamapapirerne har påvirket kundernes holdning negativt. Samtidig er it-nedbrud og perioder med for lange ventetider på vores telefonbank med til at påvirke det samlede billede, udtaler Nordeas direktør med ansvar for privatkunder, Torben Laustsen, til Børsen.

Andelen af bankens kunder, der ikke vil anbefale Nordea til andre og ikke vil vælge banken igen som fremtidig bank, er steget. Sidst i oktober måtte Nordea erkende, at banken taber danske privatkunder.