Et lidt fortærsket udtryk lyder, at angreb er det bedste forsvar.

Måske var det derfor, at statsminister Mette Frederiksen (S) allerede i de indledende minutter af Folketingets spørgetime onsdag eftermiddag kylede fløjlshandskerne langt ud af vinduet og greb boksehandskerne.