Barfoed misbrugt i annonce for utroskab

Et datingbureau, der formidler utroskab, bruger den konservative partileder i en ny annoncekampagne. De Konservative kræver annoncerne trukket tilbage.

Formand for Det Konservative Folkeparti, Lars Barfoed, er blevet anvendt i en annoncekampagne mod sin vilje. Fold sammen
Læs mere
Foto: Kasper Palsnov

Det Konservative Folkeparti kræver fogedforbud mod et datingbureau, der bruger partiformand Lars Barfoed (K) som blikfang i et reklamefremstød for utroskab. Det skriver BT.

Bag kampagnen, som mandag eftermiddag kræves stoppet med øjeblikkelig virkning, står det svenske datingbureau Victoria Milan. Bureauet omtaler sig selv som »Europas originale diskrete sociale netværk for mænd og kvinder, som søger en hemmelig affære« og er så vidt vides hjemmehørende på Malta.

Dets slogan er »gør livet levende - ha’ en affære«.

Victoria Milan spiller i sin kampagne på det faktum, at Lars Barfoed for nogle måneder siden var igennem en skilsmisse, som var foranlediget af, at hans kone beskyldte ham for at være hende utro.

Lars Barfoed ønsker ikke selv at kommentere sagen, men hans talsmand, Benny Damsgaard, oplyser til bt.dk, at man er ved at undersøge mulighederne for at få nedlagt et fogedforbud, således at bureauet ikke må bruge Lars Barfoed i sine annoncer.

»Der er tale om en simpel misbrugssag. Vi har bedt vores advokat om at få det stoppet. Ud over det har vi ingen kommentarer til sagen,« siger Benny Damsgaard.

Datingbureauet har udsendt en pressemeddelelse, hvor man på en billboard-reklame kan se et foto af Lars Barfoed med teksten »100 procent diskretion garanteret ... så du ikke ender på bar foed!«