Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Lige nu sidder to mænd og deler en penis på Det Kongelige Teaters lille scene. Den er krydret med salt, peber og hvidløgspulver. Først blancheret, så stegt på panden.
Penissen sad engang på den ene af mændene – men nu er den skåret af, delt i to og serveret med kniv og gaffel.
»Kannibalen« er en dramatisering af den spektakulære sag fra 2001, hvor Armin Meiwes dræbte og spiste Bernd-Jürgen Brandes. Det var Brandes’ brændende ønske at være med til at spise sin egen penis.
Men for skuespiller Johannes Lilleøre er det ikke fascinationen af kannibalismen, der har fået ham til at skrive stykket. Det er historien om kærligheden og lysten mellem de to mænd.
Og han har ét ønske og mål med forestillingen:
»Jeg håber, at de går ud af teatersalen og ikke bare kan se ham som et monster. Jeg vil gerne udfordre det der monsterbegreb.«
Synes du ikke, han er et monster?
»Nej. Jeg synes ikke, han er et monster. Jeg synes, han er et menneske.«
Lilleøre er i dag gæst i podcasten »Pilestræde«, hvor han forklarer, hvorfor historien ifølge ham faktisk er en kærlighedshistorie.