Husk slutbrugeren i høreforsorgen

Læserbrev

Foto: Malte Kristiansen. ARKIVFOTO
Læs mere
Fold sammen

Som mangeårig bruger af det offent­lige system for høreforsorg er jeg i store træk enig i kronikken fra tre direktører i høreapparatindustrien i Berlingske 3. marts 2017

»Danmark sakker bagud med en hensygnende offentlig høreforsorg«.

Hvis man ikke som bruger yder kvalificeret modspil til behandlersystemet, får man ikke de rigtige løsninger og bliver glemt/gemt i systemet, og svage grupper har svært ved at trænge igennem.

Koordineringen af de offentlige ydelser mellem hospital og hjælpemiddelcentral fungerer ikke godt nok.

Servicering og fejlrettelser overlades til slutbruger og producent, en meget besværlig løsning.

Der er meget lange ventelister til hospitalsbehandling, og ingen behandlingsgaranti.

Det er afgørende for en god livskvalitet, at høreproblemerne behandles optimalt og at sidste nye teknologi anvendes – også af det offentlige system.

Slutbrugeren bliver ofte overset, og det går ud over livskvaliteten, specielt for ældre brugere.

Politikere og behandlere, husk at tage slutbrugeren med i den fremtidige udvikling og husk, at høretab også er en sygdom.

Deltag i Business-debatten: Send indlæg til business-opinion@berlingske.dk