»Undskyld, vi beklager«

Arbejdsgiverne har forskellige forklaringer på manglende svar til Micheala Krigsager.

Foto: Liselotte Sabroe. Comwell Borupgaard.
Læs mere
Fold sammen

Berlingske har spurgt arbejdsgiverne BC Hospitality Group, Comwell og Scandlines om, hvorfor Micheala Krigsager ikke har fået svar på sin ansøgning. Adm. direktør Allan Agerholm fra BC Hospitality Group:

»Hun har sendt sin ansøgning direkte til den ansvarlige for vores spa-afdeling, som ikke kan huske at have modtaget denne. Så om den overhovedet er kommet frem, kan jeg hverken be- eller afkræfte. For at undgå denne type af situationer, hvor ansøgninger måske drukner i den daglige travlhed, forklares det klart og tydeligt på vores hjemmeside, hvordan man skal kontakte os med uopfordrede ansøgninger samt ansøgninger på stillingsopslag. Vi er en stor organisation og behøver derfor et vist system for at sikre korrekt håndtering af vores administrative processer,« skriver Allan Agerholm i en mail.

»Følger man anvisningerne, så garanterer vi, at man får en saglig og professionel håndtering fra vores centrale HR-afdeling, og man får naturligvis også svar. Sender man ansøgning til en tilfældig afdelingsleder uden at sætte sig ind i vores processer, så anerkender vi, at der kan ske interne fejl.«

Hotelchef Fabio Messina, Comwell i Snekkersten: »Det er jeg virkelig ked af at høre! Hun har sendt ansøgningen til vores tidligere køkkenchef, som nu er stoppet, og det er helt uacceptabelt, at han ikke har svaret. Jeg sender med det samme en udmelding til alle mine ledere om, at det er uacceptabelt, at vi ikke svarer på de ansøgninger, vi modtager!«

Anders Frohn, som er regional personalechef hos Scandlines i Helsingør, siger, at Micheala Krigsager HAR fået et automatsvar fra Scandlines’ system, hvis hun har registreret sig. Micheala Krigsager har imidlertid været al sin mail samt spamfilter igennem og ikke fundet noget svar fra Scandlines.