Udenlandske rejsejournalister: Sådan får Danmark flere turister

Danmark halter efter nabolandene i kampen om at tiltrække udenlandske turister. Berlingske har spurgt tre udenlandske rejsejournalister, hvordan Danmark bliver mere attraktiv som turistdestination.

Foto: Foto: Sophia Juliane Lydolph. Turister i København.
Læs mere
Fold sammen

Verdens befolkning rejser mere end nogensinde før, og kampen om at vinde turisterne er samtidig en dyst om at få flest eksportpenge i statskasserne.

I de seneste år har det danske ferieland tabt terræn til flere af vores nabolande. Mens Danmark siden 2008 har haft en gennemsnitslig årlig vækst på 1,5 procent i antallet af udenlandske overnatninger, har der været større fremgang i Holland (5,3 pct.), Tyskland (5,0 pct.) og Sverige (2,5 pct.).

Efterslæbet har fået Dansk Industri til at foreslå flere investeringer i turismen, og to af landets største hotelejere krævede i gårsdagens Berlingske Business, at politikerne forbedrer vilkårene for turistbranchen.

Men hvad med dem, det egentlig handler om? De udenlandske rejsende. Hvordan mener de, at Danmark bliver mere attraktiv ?

Tre erfarne rejsejournalister, som alle har skrevet fra Danmark, giver deres bud på, hvad Danmark skal gøre for at vinde kampen om turisterne.

DET MENER DE OM DANMARK:

This template (BMExternalArticleBundle:Content\ExternalArticle:Embedded/small.html.twig) should be overridden!