Måltidskasser er et hit hos børnefamilier

At købe dagligvarer på nettet er stadig mere populært, viser analyse.

Ifølge Dansk Erhverv er måltidskasser stadig et storbyfænomen. Nemlig.com/Ritzau Scanpix Fold sammen
Læs mere

At få leveret en kasse med alle råvarer til et måltid er særligt populært hos børnefamilier med små børn. Det viser en analyse fra Dansk Erhverv.

Ifølge analysen, der er foretaget i september og oktober, købte seks procent af alle forbrugere i Danmark en måltidskasse.

Det er især børnefamilier med børn på mellem nul og to år, der får leveret indkøbene til aftensmåltiderne samlet til døren. Desto ældre børnene bliver, desto mindre er udbredelsen af måltidskasserne.

Analysen viser, at det stadig er Aarstiderne, der sidder på den suverænt største del af markedet. Næsten halvdelen af alle måltidskasser kommer fra deres hånd.

Dansk Erhverv har kigget på hele internethandlen med dagligvarer. Og i det store hele er onlinehandlen stadig en lille del af den samlede dagligvarehandel.

Hvor det i eksempelvis i Sydkorea udgør næsten en femtedel, er det i Danmark stadig kun omkring to procent.