<div class="S2">Arbejdspladsen motionerer

Læs mere
Fold sammen
Dansk Firmaidrætsforbunds afdeling Motion på Arbejdspladsen (MpA) arbejder i øjeblikket på, for andet år

i træk, at afholde en landsdækkende motionskampagne med budskabet om 30 minutters daglig motion - og arbejdet ser ud til

at bære frugt.



Der er allerede godt 2.500 tilmeldte deltagere, og tallet stiger hurtigt.



Selv om de store virksomheder

kan trække en masse deltagere, så er det faktisk i lige så høj grad de små lokale arbejdspladser, som

batter noget. Sidste år var det således også primært små arbejdspladser, der løb med præmierne.



Kampagnen,

som hedder Arbejdspladsen motionerer - 30 minutter om dagen, bliver til i samarbejde med Novo Nordisk, der på trods af sit primære arbejde

med diabetes medicin, har valgt at gå ind og støtte kampagnen. Ved at tilmelde motionshold på fire-16 deltagere,

kan kolleger på de danske arbejdspladser i uge 37, 38 og 39, være med i kampagnens konkurrence, hvor førstepræmien

er en uges ophold for hele holdet på St. Croix i det tidligere Dansk Vestindien.



Yderligere information omkring kampagnen

og tilmelding fås på kampagnehjemmesiden www.dfif.dk/mpa under "Arbejdspladsen Motionerer" eller ved henvendelse

til MpA. nika