Hun vil være kundens ambassadør

Tina Legind Arnstrøm, 46 år, er tiltrådt som kundeservicedirektør i AP Pension. Hun kommer fra en stilling som vicedirektør for Nordea Liv & Pension. Før det var hun hos Danica Pension.

Foto: Torben Christensen

Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Jeg forventer at blive udfordret og inspireret af, at det er et kundeejet selskab. Det er en styrke, at kunderne er med til at sætte rammerne for, hvilke initiativer der skal igangsættes. At se slutbrugeren i øjnene stiller krav til alle medarbejdere om at være kundeorienteret.

Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?

Alle kender vist Uffe Ellemann-Jensens sætning »if you can’t join them – beat them«. Jeg valgte join them, da jeg blev tiltrukket af en direktion, der fremstod som et ambitiøst team med en mission om at sætte fokus på innovation samtidig med, at de menneskelige værdier og ordentlighed vægtede højt.

Hvad har været den røde tråd i din karriere?

Jeg har været i branchen i 28 år. Den karrieremæssige røde tråd er ledelse gennem 23 år samt, at jeg altid har været tilknyttet Kundeservice. Jeg har derved et dybt kendskab til alle processer hvad angår pensionsordning, sygdom eller værre. Alle hændelser i forløbet er vigtige og stiller krav om indsigt og venlig forståelse.

Hvad er din uddannelse og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelsesbaggrund og dit nye job?

Den viden og ekspertise, jeg har opnået, bærer jeg med ind i mit nye job. Det var en svær beslutning at skifte, da Kundeserviceområdet i fællesskab havde skabt flotte resultater. Jeg blev nysgerrig efter at høre mere om AP Pension – ikke mindst på grund af den høje kundetilfredshed.

Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

Hele branchen fokuserer på effektivisering og forenkling. Det bliver også udfordringen for mig i AP Pension. Jeg skal varetage rollen som kundens ambassadør og bidrage til et tæt samarbejde på tværs af organisationen, så der i alle touch points tænkes ind, at kunden skal opleve, at det er nemt og bekvemt og føle sig rådgivet og godt hjulpet.