Fitness.dk skal give overskud allerede næste år

Parken Sport & Entertainment vendte i andet kvartal og første halvår et samlet underskud til et overskud.

Bo Rygaard, bestyrelsesformand for Fitness.dk Fold sammen
Læs mere
Foto: Søren Bidstrup
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Men ud for fitnesskæden Fitness.dk stod der fortsat røde tal, hvis man kigger tallene for de første seks måneder af 2016 igennem.

Det skulle der dog meget gerne blive ændret på allerede fra næste år, lyder meldingen fra Bo Rygaard, der er bestyrelsesformand hos Parken Sport & Entertainment.

Fitness.dk har været ramt af meget hård konkurrence, men der er ifølge bestyrelsesformanden fortsat et marked for mindre prisfokuserede fitnesstilbud, og derfor regner Parken med at kunne vende røde tal til sorte i Fitness.dk.

»Vi har oplevet en absolut tilfredsstillende resultatforbedring i Fitness.dk i første halvår. Vi er ved at åbne nye centre, og vi renoverer de eksisterende, så de alle er på højeste konceptniveau. Vi har brugt meget tid på den aktivitet, fordi den fortsat er underskudsgivende, men vi må også konstatere, at restruktureringerne virker,« siger Bo Rygaard til Ritzau Finans.

»Vi håber at se overskud i løbet af næste år. Vi laver løbende fremdiskonteringer og kan begynde at se på vores EBITDA, at vi bliver positive inden for en overskuelig fremtid. Vi har hele tiden fokuseret på ikke at være bekymrede for, at vi ikke har et bæredygtigt produkt. Vi har investeret meget i det, og vi tror på det,« fortsætter bestyrelsesformanden.

I første halvår realiserede Fitness.dk et resultat før skat og finansiering på minus 9,3 mio. kr. mod et underskud på 12,4 mio. kr. i samme periode sidste år. Omsætningen gik frem til 226,9 mio. kr. fra 220,6 mio. kr. i første halvår 2015.

Og åbningen af nye centre samt renoveringen af de eksisterende vidner om, at der er tro på, at danskerne også gerne vil have et mere high end-betonet fitnesskoncept end hos flere konkurrenterne, der kæmper hårdt om markedsterrænet gennem priserne - og også har givet stor modvind til Fitness.dk på lige netop det parameter.

»Vi har et andet koncept end flere af vores konkurrenter, der har lidt mere fokus på pris. Vi oplever, at der er et marked for begge dele, og derfor er jeg fortrøstningsfuld omkring det,« siger Bo Rygaard.