Fem reklamer der går lige til stregen

Der skal efterhånden stærke og opsigtsvækkende virkemidler i brug for at fange folkets opmærksomhed.

Foto: Brian Bergmann/Scanpix
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Reklamer og kommercielle budskaber fylder stort set alle flader og sprækker i det offentlige rum. Internettet og tv er et sandt bombardement af markedsføring.

Derfor skal, der en hel del til før virksomhederne skiller sig ud. Og nogle gange bliver der gået lige til stregen for at skabe opmærksomhed.

I sidste uge var det drikkevareproducenten Cult, som kom i modvind for den seneste reklamekampagne.

Under sloganet ”Fest nu – og undskyld senere” vakte en reklame for alkoholdrikken Cult Shaker forargelse. Sloganet står på plakater, som viser sex-handlinger. Plakaterne viser enten en kvinde, der har sit hoved ned i en mands skridt, eller en kvinde, der bliver taget bagfra.

Cult er bestemt ikke den eneste virksomhed, der går lige til stregen.

Se fem eksempler her på de næste sider.