Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
København. Carlsberg solgte samlet set færre øl i 2017 end året før, men salget af specialøl steg.
Der blev specielt langet flere øl af mærkerne Grimbergen og 1664 over disken.
Her steg salget med henholdsvis 15 og 46 procent, mens den samlede organiske salgsvolume - altså vækst uden opkøb af andre virksomheder - faldt med to procent.
Det viser bryggerikoncernens årsregnskab, der er fremlagt onsdag morgen.
Specielt i Schweiz var der fart på serveringen af specialøl.
»Vores kerne mainstreamøl, Feldschlösschen, leverede gode resultater, og vi voksede vores mikrobryggeri- og special samt alkoholfri øl godt foran markedet, hvilket resulterede i et positivt prismix,« skriver Carlsberg i regnskabet.
Der blev ligeledes solgt flere alkoholfri øl i Vesteuropa. Her steg salget med 15 procent i 2017.