Bankcafé flopper

Jyske Banks stjerne er falmet gevaldigt blandt de unge. En ny undersøgelse viser, at de 15-30-årige er blevet mere negative over for banken siden sidste år.

Efter fire år med suveræne førstepladser i analyseinstituttet Zaperas årlige image-måling blandt de 15-30 årige, har de unge nu vendt sig mod det jyske pengeinstitut og givet banken dårligere karakterer end sidste år på næsten alle parametre.

Det skriver Børsen.

Den dårlige måling kommer på trods af, at Jyske Bank sidste år lancerede deres cafékoncept, som netop skulle tiltrække de unge kunder, og som har kostet 400 mio. kr.

Branding-ekspert Stiig Helgens Binggeli, adm. direktør i Brandhouse mener, at banken helt har undervurderet forbrugerne.

»Deres markedsføring har glippet. Den har simpelthen været forkert. De har satset på nogle forkerte parametre, som de troede, var vigtige for de unge. De er gået fra at være en bank til at være en form for underholdningsinstitution, og det er der de er blevet valgt fra. Folk vil ikke spille bordfodbold i en bank. Det virker useriøst,« siger Stiig Helgens Binggeli.

Sammenligner man med Danske Bank og Nordea har Jyske Bank stadig et noget bedre image blandt sine kunder end de store banker. Bl.a. derfor tager banken undersøgelsen med ophøjet ro.

-rib