Berlingske ansætter ny digital chef

Vi har brug for branchens dygtigste for hele tiden at bringe os videre, lyder det fra chefredaktør Mette Østergaard.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Stinne Andreasen tiltræder 1. oktober stillingen som digital redaktionschef på Berlingske. Hun kommer fra en lignende stilling på Kristeligt Dagblad, hvor hun de seneste år har stået i spidsen for dagbladets digitale omstilling.

Den 37-årige journalist er modtager af over 20 internationale priser for digital formidling og holder oplæg og underviser i digitale fortællinger og fortællende journalistisk.

Faktisk er det tur-retur for den 37-årige journalist. Stinne Andreasen begyndte således sin karriere på Berlingske som praktikant for 12 år siden og var tilknyttet Berlingske i nogle år efter.

»Det er ren luksus at skulle arbejde med kvalitet i de digitale fortælleformer på et medie, der både har så højt et fagligt niveau, og som er førende herhjemme indenfor digitalisering. Og så bliver det skønt efter ti år at vende tilbage til min gamle arbejdsplads og gode kolleger. Det ser jeg meget frem til«, siger Stinne Andreasen i en pressemeddelelse fra Berlingske.

Chefredaktør på Berlingske Mette Østergaard er glad for, at Stinne Andreasen vender tilbage til Pilestræde og bliver en del af husets redaktionelle ledelse.

»Berlingske er inde i en meget positiv digital udvikling. Vi har brug for nogle af branchens dygtigste til at blive ved med at drive os videre og udvikle den digitale abonnementsforretning på alle platforme samtidig med, at brugerne får endnu bedre oplevelser med vores digitale journalistik. Stinne Andreasen har både kompetencerne og samarbejdsevnerne til kunne drive os mod nye højder. Jeg er meget glad for, at Stinne vil være en del af holdet,« siger Mette Østergaard.

Stinne Andreasen afløser Kevin Walsh, der i juni blev redaktionel udviklingschef i Berlingske Media.