Justice mangler en stopknap til deres overdimensioneret disco

Den franske elektroniske duos legesyghed resulterer både i toptunede festnumre og pinagtige maveplaskere på det nye album »Woman«.

Gaspard Auge og Xavier de Rosnay fra gruppen »Justice«. Fold sammen
Læs mere
Foto: THOMAS SAMSON

Hvis det viser sig, at Justice indspillede »Woman« i en hoppeborg sammen med selvlysende, slibrige og funky rumvæsener, vil det ikke overraske mig. For så pompøs og legesyg lyder den franske elektroniske duo til tider på sit tredje studiealbum.

De splejser knasende disco-synths, klumpet slap-bas, symfonisk rock og finjusteret popmekanik til et udtryk, der er retro, futuristisk og svingende i kvalitet, og Gaspard Auge og Xavier de Rosnay kommer helt galt afsted med »LOVE S.O.S.«, en vrælende sirene forklædt som en sang, og »Chorus«, hvis synth sprøjter overdøvende som en kæmpe graffitidåse. Justice glemmer lidt for ofte at stoppe, mens legen er god.

Hvem: Justice

Hvad: »Woman«, Because Music/ Warner Music