Berlingske mener: Københavns Kommune spytter idiotiske reklamer ud for dine penge

Det offentligt ejede Metroselskab vil have københavnerne til at lade cyklen stå derhjemme, mens de københavnske lokalpolitikere vil have os til at stige på den. Brug dog pengene på noget mere fornuftigt.

Metroselskabets kampagne, hvor cyklister opfordres til at slippe for det danske vintervejr ved at tage Metroen i stedet, er et eksempel på, at man bruger skattekroner på at reklamere for offentlige løsninger. I stedet kunne man med fordel sænke skatterne eller forbedre infrastrukturen, skriver Amalie Lyhne i denne leder. Metroselskabet

Dette er en leder. Den er skrevet af et medlem af vores lederkollegium og udtrykker Berlingskes holdning.

Bil, cykel eller offentlig transport? Det har betydning for både miljø, klima, sundhed og pengepung, hvordan du transporterer dig selv på arbejde hver morgen. Valget handler både om dine individuelle præferencer og om de strukturelle rammer: Hvad er hurtigst, hvad er mest praktisk, kommer toget til tiden?