Fra den 14. danske skatteminister i de seneste 20 år lyder der et »goddag mand økseskaft« til den rystende og hjerteskærende beretning om mennesker, som i årevis ikke bare er blevet opkrævet skat af penge, de aldrig har sendt til udlandet – de er tilmed blevet mistænkt som hvidvaskere i storskala.

Skatte- og vækstminister Jakob Engel-Schmidt (M) har også uendelig meget ret, når han siger, at afsløringerne i den seneste udgave af Operation X på TV 2 er »langt fra de principper, vi forbinder med et retssamfund«.