TDC – alle gode gange 33

»Kunne TDC dog ikke lave et system, hvor man har en bestemt medarbejder at holde sig til, og med hvem man kommunikerer pr. mail, så ordren bliver bekræftet og leveret rigtigt i første hug i stedet for at få en ny ung medarbejder hver gang, der effektuerer ordrer i øst, når man bestiller i vest?«

Læs mere
Fold sammen

Normalt siger man alle gode gange tre, men hvis man skal have en bestilling igennem hos TDC, tager det mindst ti gange så mange forsøg. I efteråret skulle jeg skifte fra TDC Erhverv til TDC Privatabonnement. Det tog mig mindst 20 timer i telefon samt studier af modstridende breve, før tingene var i orden, selvom det var en tilbudspakke med TV, bredbånd og mobil, der blot skulle rettes lidt til. Hver gang jeg ringede fik jeg en ny ung person i telefonen, som var venlig nok, men ikke evnede at rette mere end en-to ting ad gangen, og herefter var noget andet forkert.

Læs også: Kundernes valg: Her er de bedste teleselskaber

Til påske skulle jeg have et fritidshusabonnement til bredbånd. I begyndelsen af marts ringer jeg for at spørge til leveringstid. Otte-ti dage skulle være nok, får jeg at vide. To uger før påske ringer jeg og bestiller abonnementet, som kan fås til 169 kr./md., når man har et bredbåndsabonnement på hjemmeadressen. Leveringen skal ske 1. april. 19. marts modtager jeg en mail, hvor TDC oplyser, at de ikke kan levere de bestilte 20 mbit, men kun fem mbit, hvorfor prisen vil blive sat ned.

Jeg har slet ikke drøftet andet end den omtalte pris på 169 kr., og jeg ved fra tidligere fritidshusabonnement, at man ikke kan få leveret meget mere end fem mbit i mit sommerhus i Odsherred. Igen opringning med ventetid til TDC, hvor jeg ganske rigtigt får bekræftet, at der slet ikke er bestilt fritidshusabonnement til 169 kr., men et abonnement til 249 kr. Herefter skulle jeg få det rettet til det ønskede fritidshusabonnement, stadig med den samme leveringsdato. 28. marts ligger der igen brev i min postkasse om, at leveringen først sker 8. april – altså efter påske. Nu skal leveringen rettes igen, da jeg ikke vil være i sommerhuset de første uger efter påske og derfor først har brug for abonnementet til start senere.

Læs også: Kunderne flygter stadig fra TDC

Kan TDC dog ikke lave et system, hvor man har en bestemt medarbejder at holde sig til, og med hvem man kommunikerer pr. mail, så ordren bliver bekræftet og leveret rigtigt i første hug i stedet for at få en ny ung medarbejder hver gang, der effektuerer ordrer i øst, når man bestiller i vest? Det nuværende system frustrerer os kunder, og må koste spildt arbejdstid hos TDC. Og sig ikke, man kan bestille på internettet. Det er ikke muligt, medmindre man skal have et standardabonnement.