Fire rundtossede stjerner til skævt ironisk tegneseriekunst på Louisiana

Alex Da Cortes eksplosion af en udstilling refererer til kunst, der refererer til kunst, der refererer til populærkulturen.

Jeff Koons er der et sted. Og Robert Rauschenberg. Men Alex Da Corte er også et interessant bekendtskab for sig selv, omend hans meta-metakunst til tider virker lidt anstrengt. Malle Madsen

Det er ligesom at være inde i en tegnefilm, og det er svært at afgøre, om det hele foregår i to eller tre dimensioner. Amerikansk-venezuelanske Alex Da Corte tager metakunsten til nye niveauer og laver ikke blot metakunst oven på fundne objekter og marketing- og populærkulturen som sine forgængere i dadaismen og popkunsten.

Nej, han tager skridtet videre og laver metakunst på metakunst, når han for eksempel refererer Jeff Koons eller popikonerne Warhol, Rauschenberg og Oldenburg. Næste logiske skridt må være en kunstner, der refererer Da Cortes meta-meta-kunst, og så vil vi for alvor været fanget i spejlkabinettet – noget Da Corte uden tvivl ville synes var super sjovt.