Tivoli ramt af teater-trængsel

300.000 danskere har i 2014 besøgt Tivoli for at komme i teatret. Det glæder direktøren, der satser på at gøre Tivoli til en helårsforretning.

Tivoli bliver ikke længere kun forbundet med ballongynger og rutsjebaner. Også teaterforestillinger trækker tusindvis af danskere til den gamle have i København.

Sidste år var hele 300.000 danskere i Tivoli for at opleve scenekunst, musicals, ballet, revy eller musik i Havens to sale, og det vækker glæde hos administrerende direktør Lars Liebst.

»Vi er jo enorm glade for, at det faktisk kan lykkes at få vores strategi til at lykkes på den måde,« siger han og tilføjer, at strategien går ud på at gøre Tivoli til en helårsforretning med forestillinger året rundt.

Direktøren er ikke i tvivl om, at Tivolis succes skal ses i lyset af et stort udbud af forestillinger.

»Succesen er kommet af, at vi har lavet nogle gode forestillinger, hvor vi rammer enhver smag med en bred dækning og god kvalitet,« fortæller Lars Liebst.

Men beliggenheden spiller selvfølgelig også ind, forklarer han:

»Vi tror, at vi kan noget yderligere, for når folk kommer i Tivoli, bliver det til en hyggelig aften eller eftermiddag, hvor man også benytter sig af Tivolis restauranter eller de oplevelser, der er herinde. På den måde er det et godt sted at gå hen.«

Det ser ud til, at Tivoli følger op på sidste års succes med »Dirty Dancing«, der har premiere til februar. Musicalen har nemlig allerede nu skrevet sig ind i historien som Danmarks hurtigst sælgende musical med et salg på over 115.000 billetter.

Samlet set er der solgt mere end 100.000 af de over 400.000 billetter, der er sat til salg til adskillige forestillinger, der løber af stablen i Tivolis sale i 2015.