Svenskere vil udkonkurrere Netflix

Et svensk firma gør sit indtog på det danske streaming-marked. I modsætning til konkurrenterne satser man på betaling pr. film.

Screendump fra Plejmos hjemmeside.
Læs mere
Fold sammen

Der er en ny spiller på det hastigt voksende danske marked for streamingtjenester.

Det svenske firma Plejmo træder torsdag ind på markedet og er klar til at udfordre etablede spillere som Netflix, Viaplay og HBO Nordic.

I modsætning til konkurrenterne, hvor brugeren betaler et fast beløb om måneden, har Plejmo valgt en løsning, hvor man kun betaler for de film, man ser.

»Rigtig mange brugere af streaming-tjenester ser slet ikke alt det, de rent faktisk betaler for hver måned. Hos Plejmo vil vi gøre det nemt og billigt at finde film af høj kvalitet uden at skulle binde sig økonomisk,« siger direktør Ulrika Lindwall i en pressemeddelelse.

»Vi har Nordens største udvalg af film, en stor mængde nichefilm, og vi tilbyder vores brugere at betale så lidt som tre kroner per film, hvis det ikke er nye udgivelser,« siger direktøren, der har en fortid som topchef i musiktjenesten Spotify.

Lige nu er der 2.500 filmtitler på tjenesten, og udbuddet vil vokse til 6.000 i maj og 8.000 i september. Foruden britiske og amerikanske film har man også nordiske udgivelser i kataloget - foreløbig 98 danske film.

This template (BMExternalArticleBundle:Content\ExternalArticle:Embedded/small.html.twig) should be overridden!