Produktionsselskab piller Monte Carlo-reklame af

Monte Carlo-værterne opfordrede deres chef til selv at pille busreklamerne ned, hvis hun var utilfreds. Forinden havde programmets produktionsselskab dog selv bedt om at få den fjernet.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

»Irene og hvem der ellers vil have den ned - I kender alle stoppestederne. Jeg ved ikke, om man bare kan tage fat i siderne som et klistermærke, men... God arbejdslyst!«

Sådan lød den kække opfordring fra Monte Carlo-vært Peter Falktoft sent i går aftes i programmet til DRs kanalchef Irene Strøyer. Men det var dog slag i luften. Få timer inden havde produktionsselskabet bag programmet, Pineapple Entertainment, nemlig selv bedt om at få taget reklamen af.

»Vi får en mail kl. 19.44, hvor produktionsselskabet beder om at få den pillet af. Og så får vi en melding i nat klokken 00.36 om, at nu er den taget af,« fortæller Michael Kock, operation- og concession manager i AFA JCDecaux, der udbyder reklamerne på de københavnske busser.

Også Keolis, der er busoperatør på linje 5A bekræfter, at reklamen er blevet fjernet på Pineapple Entertainments opfordring. Nogen forklaring på hvorfor de vil tage reklamen ned har de ikke fået.

Men meldingen kommer i kølvandet på en heftig debat om den busreklame på linje 5A i København, som værterne på satireprogrammet Monte Carlo har iværksat. I busreklamen, der efter planen skulle have kørt i 14 dage, gør de grin med gratisavisen Metroexpress.

Det fik DR3s kanalchef Irene Strøyer til at beordre Monte Carlo-værterne til at droppe reklamen. Det nægtede de i første omgang. Men efterfølgende har programmets produktionsselskab bøjet sig for DRs krav.

Irene Strøyer siger om Peter Falktofts opfordring til, at hun selv skulle pille reklamen ned:

»Kommentaren er en anelse dramatisk, men hey, det er et satireprogram, og nu er reklamen jo taget af.«

Tirsdag formiddag kommenterede Monte Carlo-værterne sagen på programmets facebookside:

»Hvor er Trykkefrihedsselskabet, når man endelig har brug for dem?« Skrev de i en opdateringe under et billede af en bus, hvor remklamen er krøllet sammen.

Screendump fra Monte Carlos Facebook-side, hvor de viser, at reklamen er pillet af bussen:

Hvor er Trykkefrihedsselskabet, når man endelig har brug for dem? #JeSuis5A󾌹 #MetroXpressErIkkeEnAvis #MonteCarloDR3

Posted by Monte Carlo på DR3 on 19. maj 2015