Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Grand prix-logoet består af fire ellipser, der tilsammen skal ligne et "moderne hjerte", som symboliserer puls i det nye Europa, og byens omsætning ventes at blive forøget med mellem 111 og 155 millioner kroner.
Det nye logo, som DR har fået lavet hos firmaet Kontrapunkt, ligner ikke et normalt symmetrisk hjerte, som man kender dem bedst, og det er projektchef for Melodi Grand Prix, Jørgen Ramskov, slet ikke ked af:
"Nogen ville måske indvende, at det her slet ikke ligner et hjerte. Men det er det. Det er bare et moderne hjerte, som ikke er smukt, men bevægende. Et hjerte er noget, som lever," siger programchefen.
Logoet skal sammen med den nye overdækning af Parken skabe det største Melodi Grand Prix nogen sinde, og showet skal opføres tre gange i alt: Første gang til prøven den 11. maj, anden gang ved generalprøven om eftermiddagen lørdag den 12. maj og tredie gang den 12. maj om aftenen, hvor selve det tv-transmittererede show skal foregå.
Ved hvert show kan der være cirka 30 til 35.000 tilskuere. Wonderful Copenhagen regner med, at mellem 60 og 80.000 personer vil overvære de tre shows, og det vil København komme til at tjene godt på. Ud fra erfaringer fra showet i Stockholm har man beregnet, hvor mange penge de danske og udenlandske tilskuere vil bruge i byen. Wonderful Copenhagen er nået frem til, at der ved 60.000 tilskuere i alt vil blive brugt 119 millioner kroner ekstra i byen. Dertil kommer reklame for byen til 120 millioner seere i 33 forskellige lande. Den reklame, skønner man, ville koste 120 millioner kroner, hvis byen skulle ud og købe den til markedspris.
Det er endnu ikke fastlagt ,hvem der skal være showets værter. Programchef Jørgen Ramskov forsikrer dog, at det bliver to personer, der tidligere har optrådt på tv herhjemme, selvom han er blevet kontaktet af indtil flere privatpersoner, der har villet overtale ham til, at netop de skal være Grand Prix-værter. Ritzau