Det er verdens ældste trick i reklameverdenen. Hiv en kendis ind fra højre, og lad vedkommende fortælle om et produkt og vupti! Så har du folks opmærksomhed. Der er blevet skabt utroligt mange dårlige og gennemskuelige reklamer gennem tiden på den efterhånden tyndslidte idé. Bare tænk på skuespilleren George Clooney, der har mødt os med så mange kopper Nespresso-kaffe i hånden, at man får lyst til at smække døren i hovedet på ham. Eller husk tilbage på, da badmintondarlingen Camilla Martin i sin tid skulle få os til at elske V6-tyggegummiet.
Med hele influencer- og Instagram-bølgen er reklamestrømmen med halv- og helkendte typer blevet til en regulært udmattende tsunami, som overmander os forbrugere, så snart vi åbner for nettet eller TVet. Man orker virkelig snart ikke at se flere overglade bloggere eller bedagede kendisser stå utroværdigt i front for et produkt, som vi godt ved, de er blevet betalt for at elske. Vi har fattet finten, reklametyper!