En bil får i løbet af sin livscyklus sædvanligvis en opstrammer eller to – i bilsprog kaldet facelift – men ofte er udglatningen af rynker ikke voldsomt meget andet end staffage og et antal småting, der kun adskiller nu ganske lidt fra før. Den nuværende Mazda 6-model er fra 2012, og selv om den nu faceliftede model umiddelbart ikke adskiller sig synderligt fra før, er der sket ganske meget.
Først og fremmest går Mazda all-in på sikkerhedsudstyr. Standard fra den billigste – Vision med en halvsløv toliters benzinmotor med 145 hestekræfter, der koster fra 285.000 kr. – er bl.a. adaptiv fartpilot, automatisk nødbremse (også for fodgængere), blindvinkelalarm og vognbaneassistent, vejskiltegenkendelse, head up-display og LED-forlygter med fjernlysassistent. Fra mellemste udstyrsniveau – Premium med en mere opvakt 165 hestes benzinmotor (pris fra 317.000 kr.) – er også træthedsregistrering, nødbremse for tværgående trafik bag bilen, når man bakker, p-sensorer og 360 graders monitor, så man kan opdage, om man har overset en lav pæl langs siden af bilen.