Forkølet opera bør koste Tivoli

Publikum er skuffede, men Tivoli vil ikke give pengene tilbage. Forbrugerrådet kalder det "urimeligt".

Rolando Villazon formåede kun at synge i nogle få minutter, da han søndag skulle optræde i Tivolis Koncertsal. Spørgsmålet er, om der var mere på spil end blot en forkølelse. Fold sammen
Læs mere

Siden koncerten med den snottede mexicanske stjernetenor Rolando Villazón er det væltet ind med klager til Tivoli.

Syv minutter fik publikum søndag aften med den forkølede tenor, men Tivoli vil ikke yde det skuffede publikum kompensation. Det får nu Forbrugerrådet til at træde ind i sagen. Tivoli bør refundere billetterne, mener rådet.

- Selv hvis Tivoli har skrevet betingelser bag på billetten, så mener vi, at det er fuldstændig urimeligt, at man ikke vil refundere billettens pris, siger rådets formand, Camilla Hersom til Politiken.

Det absolutte topnavn til koncerten søndag var netop Rolando Villazón, men publikum føler sig snydt og spist af med to – ellers udmærkede – sopraner. Villazón holdt til sammenlagt syv minutters sang, som blev leveret med en stemme der gik op og ned. Til en billetpris på op til 1.250 kr.

LÆS OGSÅ: Ingen erstatning for kikset opera-optræden

I går forklarede musikchef Henrik Engelbrecht til berlingske.dk, at Tivoli ikke yder kompensation, da 2. del af koncerten var gået i gang. Rolando Villazón sang slet ikke i 2. del, men koncerten var i fuld gang. I alt blev der afviklet ni ud af 14 numre.

- Vi betaler ikke pengene retur. Det er en del af den risiko, man tager, når man hører koncerter live. Jeg ville ønske, vi kunne sige, at det var anderledes, men præcedens i koncertverdenen er, at når vi er så langt fremme i koncerten, så aflyser vi ikke. Ni ud af 14 numre blev gennemført, siger Henrik Engelbrecht, der er musikchef i Tivoli, til Berlingske.dk

Ønsker man at klage videre over den fejlslagne oplevelse i Tivoli, kan man kontakte Forbrugerklagenævnet.