Engang var det noget, man fandt bagest i dameblade. Men nu oplever fænomenet en renæssance: »Vi må godt være magiske«

Ganni og Gyldendal ved det. Månetegnsmemes og Instagram-venlige krystaller bevidner det. Astrologi er blevet cool. Men hvad er det, der har fået især de unge kvinder til at vende sig mod stjernerne?

»Vi må godt være magiske. Vi må gerne tro, at der er mere mellem himmel og jord – og at der er en mening med den modstand, vi oplever,« siger Annasophia Petri, der er astrolog, podcaster og mememager. Thomas Lekfeldt

Engang var astrologi noget, man fandt bagest i dameblade. Sådan er det ikke længere, for blandt især unge kvinder har fænomenet fået lidt af en renæssance.

Det spirituelle er blevet kommercielt, kan man forstå på de firmaer, som har set lyset i stjernerne. Astrologien har sat sit præg på alt fra influenceryndlingen Ganni til Gyldendal. Forlaget har blandt andet udgivet en serie med de 12 stjernetegn, som oprindeligt udkom i USA i 1968.